Meesters in de Tuin zoekt verdieping |
|
|
|
|
| 181 sec |
Meer kennissessies, derde hal erbij en kick-off van nieuw seizoen
Bestel hier je tickets
Uitbreiding naar 25 kennissessies en verruiming van de beursvloer met een derde hal - Meesters in de Tuin laat zich tijdens de komende editie in oktober niet onbetuigd. Een florerende branche kan niet zonder kennis en daaraan is gebrek. Het event wordt gedragen door drie pijlers: inspiratie, netwerken en kennis. De laatste pijler krijgt een steviger fundament. Wat kunnen we nog meer voor boeiends verwachten in het Inspyrium te Cuijk?
Meesters in de Tuin is een platform én jaarlijks terugkerend event van meesters voor meesters in de high-end tuinbranche. Het event vindt dit jaar plaats op donderdag 12 oktober 2023 in het Inspyrium te Cuijk. Samen met de boomkwekerij beslaat het bedrijf van Ebben maar liefst zo'n 450 hectare aan groen. 'Op die dag ontvangen we traditiegetrouw bezoekers uit het hogere segment van de tuinbranche, zoals hoveniers, tuinarchitecten en zwembadbouwers. De bezoeker voelt zich thuis op deze prachtige locatie. Wij hebben weer alles uit de kast gehaald om het publiek te verrassen. Met opnieuw een spectaculaire opening, een flinke verhoging van het aantal kennissessies en een uitbreiding naar hal 3 willen we de bezoekers blijven inspireren. We groeien naar een kleine 5000 vierkante meter inspiratie. Traditiegetrouw bieden we een volledig verzorgd programma aan met eten en drinken op Meesterlijk niveau', legt organisator Niels in 't Veen uit, die samen met zijn echtgenote Julienne aan het hoofd staat van het event.
'The brain edition'
Hij bombardeert de komende Meesters in de Tuin tot een brain edition, als een soort trailer. In 't Veen: 'Een echte highlight voor de hovenier is dat we flink gaan verruimen wat betreft kennissessies. We hebben de intentie om van vijf naar 25 sessies te groeien, met onder andere Jan van Setten als keynotespreker. Vorig jaar bleek het een succes te zijn dat de sessies in een informele setting plaatsvonden. Dat deden we met koptelefoons in een silent disco-concept. Voorheen trokken de sessies slechts een paar mensen doordat ze in een aparte ruimte werden gehouden; nu hielden we ze gewoon op de beursvloer. Hiervoor is veel animo. De inhoud van de kennissessies is breed: het kunnen onderwerpen zijn als marketing en ondernemen, maar ook branchespecifiek, zoals bodemverbetering. Dus veel verschillende onderwerpen en veel verschillende sprekers in drie verschillende theaters, verspreid over de locatie.'
| Vorig jaar sloegen de kennissessies in een silent disco-setting aan. |
|
|
Deze move staat dus de komende editie centraal. Julienne: 'We gaan meer de diepte in en kennis delen. Maar we faciliteren ook nog steeds het inspireren en netwerken. We steunen op drie pijlers: inspiratie, kennis en netwerken. Inspiratie is de beleving, de bomen, de sfeer en entertainment, kennis is de kleur, de maat en de prijs en netwerken zijn de collega's uit één vakgebied die bij elkaar komen.'
|
'Na het succes van de kennissessies in informele setting van de vorige editie, willen we van vijf naar 25 sessies groeien'
| |
|
Alle bezoekers beslissers
De uitbreiding met een derde hal biedt ruimte voor tien tot vijftien extra exposanten. Julienne in 't Veen: 'Er is veel meer interesse dan andere jaren. Er hebben zich op voorhand al ruim 25 bedrijven gemeld voor informatie over het event. Dit is ons businessmodel en er zijn geen andere events met deze opzet in onze branche. De bestaande beurzen en events in de Benelux zijn helaas onvoldoende inspirerend voor de betere hovenier, tuinontwerper en tuinarchitect. Daarom is Meesters in de Tuin ontstaan. Wil je deze doelgroep aanspreken, dan moet je in de auto stappen en naar Cuijk rijden. Deze groep bezoekt geen andere beurzen of events, omdat die niet passen bij hen als ondernemers.' Ook interessant voor de standhouder is dat alle bezoekers beslissingsbevoegd zijn in hun organisatie. 'Het is uniek dat de beslissers naar het Inspyrium komen. Op andere, wat grotere events is dat veelal niet het geval.' Over het tijdstip van het event, medio oktober, is goed nagedacht. 'Niet alleen zijn de bomen bij Ebben dan op hun mooist met die brons-oranje verkleuring; het moment luidt ook een rustigere periode voor hoveniers in. Ze hebben in het algemeen minder te doen van november tot en met februari. We zien 12 oktober als de kick-off van het nieuwe seizoen, waarbij we alle exposanten verzoeken om een noviteit mee te nemen. Ze moeten echt met iets nieuw komen - een nieuwe kleur, een nieuw model, dat maakt niet uit. Die noviteiten presenteren we in oktober voor het nieuwe jaar, waarna de leveranciers de aftersales bij de bezoekers kunnen oppakken. Bezoekers komen alleen als ze worden geïnspireerd door een noviteit.'
Kwaliteit centraal
Niels kan zo niet zeggen hoeveel bezoekers de toegangspoort zullen passeren. 'We mikken niet echt op aantallen. We zien dat Meesters in de Tuin ieder jaar licht groeit, maar we zitten wel in een nichemarkt. We denken dat we ongeveer iedereen uit de doelgroep ontvangen; dan heb je het over ruim 1000 bezoekende bedrijven. Ik verwacht niet dat er de volgende keer 2000 komen. Zowel aan de exposanten- als de bezoekerskant gaat het om kwaliteit, niet om kwantiteit.' Niels onderstreept zijn slogan nog maar eens: 'Kom nou eens je bureaustoel uit'. 'Ik ben nog steeds van mening dat er een enorm tekort aan kennis is in onze branche. Dat ligt niet zozeer aan de hovenier, de tuinarchitect en de zwembadbouwer, maar vooral aan de snelheid van de ontwikkelingen in de markt. Dat is voor hen bijna niet meer bij te houden. Je bent aan jezelf en je klanten verplicht om eropuit te gaan en up-to-date te blijven, hoe druk je het ook hebt.'
| Impressie van Meesters in de Tuin 2022 |
|
|
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
| |
Fleetexpo
|
woensdag 13 november 2024 t/m donderdag 14 november 2024 |
|
|
|
|
|
|
|