Luca Lifestyle breidt collectie uit met unieke producten |
|
|
|
|
| 299 sec |
Nieuwe pottenseries Terreno en Bordo hebben nog meer natuurlijke uitstraling
Luca Lifestyle gaat de bezoeker van Meesters in de Tuin verrassen met verschillende spraakmakende noviteiten. De leverancier van premium lichtgewicht- en duurzame potten breidt zijn collectie uit met drie bijzondere series: Terreno, Bordo en de nieuwe Modern-lijn binnen de Grigio-collectie. De structuren en kleuren van de potten kenmerken zich door nog meer natuurlijke uitstraling. Het resultaat van een intensief ontwikkelproces en het streven naar een perfect product. De ins en outs van Luca Lifestyle 2.0.
Terreno: heel verfijnde, natuurlijke textuur |
Luca Lifestyle toont zijn producten al vele jaren op Meesters in de Tuin. Het heeft het bedrijf geen windeieren gelegd, want dat heeft mede daardoor een grotere naamsbekendheid en een groeiend klantenbestand opgeleverd. 'We gebruikten het event aanvankelijk vooral om onze naam op te bouwen en nieuwe klanten te werven,' zegt Willemijn Vos, accountmanager bij Luca Lifestyle. 'We weten onszelf steeds beter te presenteren en komen tegenwoordig veel bekenden tegen, waaronder een heleboel vaste klanten. Ook leggen we meer nadruk op de presentatie van nieuwe producten. Door telkens terug te keren bij Meesters in de Tuin blijf je op de radar van klanten staan. Het is voor ons een fijne beurs om naast de huidige klanten potentiële nieuwe klanten te spreken, en dat op een leuke informele manier.'
Luca 2.0
Luca Lifestyle grijpt Meesters in de Tuin dan ook aan om een aantal nieuwe lijnen te tonen. 'Er zijn behoorlijk wat veranderingen en vernieuwingen. Tijdens de coronatijd was iedereen druk en kon men de vraag nauwelijks aan. Het maakte in principe niet uit wát je had, de producten werden toch wel verkocht. Daardoor was er eigenlijk weinig ruimte voor de ontwikkeling van nieuwe producten, wel enigszins op de achtergrond. We hebben nu de kans gekregen om het helemaal uit te werken. Meesters in de Tuin is in feite het startsignaal voor de nieuwe Luca 2.0,' aldus Gerard van Tilborg, eigenaar van Luca Lifestyle. De leverancier uit Veen presenteert drie nieuwe series potten in het Inspyrium te Cuijk. De eerste is de Terreno-serie. 'Deze serie kenmerkt zich door een heel verfijnde, natuurlijke textuur die aan de buitenkant van de potten zit. Daarnaast zijn de natuurlijke kleuren, die hier heel mooi tot uiting komen, heel bijzonder bij de Terreno-producten. Hierin hebben we veel tijd en energie gestoken om tot de juiste kleursamenstelling te komen. Terreno is echt een van onze highlights.' Volgens Vos is Terreno een 2.0-versie van de producten van Luca. 'Ik bedoel daarmee dat we steeds een stapje verder kunnen gaan om een natuurlijke uitstraling te creëren met het materiaal dat we gebruiken. We proberen altijd het verhaal uit te dragen dat we de positieve kenmerken, zoals het bijzondere, sterke materiaal (op polyesterbasis) en het lichte gewicht, hebben gebundeld tot één type product. Die natuurlijke uitstraling is hierbij altijd al een belangrijk speerpunt geweest. Eigenlijk is Terreno er een doorontwikkeling van, doordat de textuur nog verfijnder en natuurlijker is. Bovendien ondersteunen de kleuren die we hebben ingezet voor die serie, dat nog meer. Hiervoor hebben we een zand-, aarde- en kleitint gekozen die zorgen voor de natuurlijke look. We merkten dat hieraan veel behoefte is bij onze klanten. Samen met de fabriek hebben we dit stapje kunnen maken.'
Productontwikkeling op hoog niveau
Luca Lifestyle is dan ook altijd nauw betrokken bij het ontwikkelproces. Van Tilborg: 'Het succes van een product zit hem in de details, qua afwerking, kleur en vorm. Het moet allemaal op zijn plaats vallen om er een succes van te maken. Een pot maken is niet zo moeilijk, maar het gaat uiteindelijk om de afwerking en finesses. Als je dat kunt uitbouwen tot een perfect product, dan verkoop je veel meer dan een product dat het nét niet is. Zoals gezegd hebben we hierin veel tijd en aandacht gestoken.' Het is een mooi resultaat van de fijne, jarenlange samenwerking met de producent, meent Vos. 'Ook die ontwikkelt zich steeds meer en blijft streven om die perfectie te benaderen. We gingen een poos geleden in Vietnam kijken naar de nieuwe serie die we bedacht hadden. En dan zijn ze heel trots op de structuur en kleur die ontwikkeld zijn, omdat ze weten wat het niveau is waarnaar we streven. Zo heb je een prettige samenwerking met de mensen in de fabriek om de kwaliteit stapje voor stapje te verbeteren. Vooral de Terreno-serie is hiervan een heel mooi resultaat, waardoor je kunt zien dat er echt met aandacht aan is gewerkt.'
|
'Het succes van een product zit hem in de details, qua afwerking, kleur en vorm'
| |
|
Luca Lifestyle is zich de laatste jaren steeds meer op de hovenier gaan richten. Vos: 'Juist ook omdat we een partij zijn die voor hen heel geschikt is, omdat we de voorraden hebben waarnaar ze verlangen, en producten hebben die voor hen veel voordelen hebben. Juist door te kijken waar de behoefte ligt, ben je in staat om daarop een gerichte collectie te ontwikkelen. In ieder geval wordt er tot nu toe heel positief gereageerd op de nieuwe collectie. Ik ben dan ook benieuwd naar de reactie tijdens Meesters in de Tuin.'
Modern Doordat Luca het oor goed te luisteren heeft gelegd bij haar klanten, de hoveniers, heeft een andere nieuwe lijn het levenslicht gezien. Van Tilborg: 'We hebben speciaal voor de hovenier de Modern-lijn ontwikkeld, met een drietal nieuwe vormen. De Modern-lijn is een toevoeging aan de huidige Grigio-collectie, die de bekende betonuitstraling heeft. Dit is onze breedste serie met een keus uit verschillende vormen.'
De hoveniers kwamen bij ons met de constatering dat er veel vraag was naar ronde producten. Hoewel ze vinden dat we prachtige vormen hebben, zijn in sommige gevallen de potten niet stabiel genoeg om buiten of op het balkon te plaatsen. Ze zouden met een zware boom erin kunnen omwaaien. Deze opmerkingen hebben we ter harte genomen, waarna de Modern-lijn is ontstaan. De potten hebben een afgevlakte bodem, waardoor ze heel stabiel zijn. Dankzij de aanpassing van de vorm hebben ze een moderne, strakke look gekregen en zijn ze uitermate geschikt om buiten te beplanten en zijn ze windbestendig.' Er zijn drie vormen ontwikkeld: een vaas, een pot en een schaal in een grote vorm. 'Deze lenen zich er goed voor om te combineren, horen we van onze klanten,' zegt Vos. 'Met de maten en vormen die goed bij elkaar passen, zijn de producten prima te mixen en te matchen. De collectie is een mooie combi met ronde vormen, maar wel met een moderne look. Zo wordt er een mooie twist aan de serie gegeven.'
Bordo
Er is nog een andere een nieuwe serie gelanceerd, met als titel Bordo. 'Het is totaal iets anders dan we voorheen hebben ontwikkeld. Maar we wilden juist laten zien wat we kunnen met ons materiaal en graag een onderscheidend product neerzetten. Eigenlijk is het een special die we buiten onze basiscollectie hebben gepositioneerd. Bordo borduurt voort op drie bestaande vormen, de Balloon, de Tall Balloon en de New Egg Pot. De potten hebben een structuur met randen en hebben ook wat weg van de structuur van de nieuwe Terreno-serie. Bordo valt dan ook heel goed te combineren met Terreno en is ook in de klei-, zand- en aardekleur verkrijgbaar. Het is een onderscheidend format voor interieurinrichters, maar ook voor hoveniers. Bordo geeft een speelse draai aan de potten, net even iets anders. Deze serie is ook in grotere maten beschikbaar, waarmee we aan de behoefte van vooral de hoveniers tegemoetkomen. We hebben dan ook over Bordo al enthousiaste reacties gehad,' constateert Van Tilborg. Bovendien zijn bestaande vormen verder doorontwikkeld in grotere maten, zoals de Balloon en de Tall Balloon in de Grigio-lijn. 'We kunnen hierin steeds een stapje verder gaan. Het materiaal leent zich er goed voor.' Een aantal vormen in deze serie heeft daarnaast een metallic finish gekregen, in champagne- en bronskleur. 'We wilden kijken hoe dit beviel en het is enthousiast ontvangen door de hoveniers.'
| Bordo borduurt voort op de vormen Balloon, Tall Balloon en New Egg Pot |
|
|
Nieuwe productpresentatie
Tijdens Meesters in de Tuin zal Luca Lifestyle ook een concept voor een nieuwe productpresentatie tonen. Vos: 'We zijn een nieuwe presentatie aan het ontwikkelen voor onze klanten. Die zal dan in de vorm van een presentatievlonder zijn die de hovenier in een showroom of -tuin kan plaatsen. Zo kunnen ze op een mooie manier onze producten laten zien.' Van Tilborg constateert dat de vraag naar grotere maten potten is toegenomen de afgelopen jaren. 'Deze worden al in het ontwerpproces door de ontwerper of de hovenier meegenomen, omdat het heel mooi werken is met dat soort producten.' Maar dat wil niet zeggen dat Luca Lifestyle geen lastminuteleveringen kan doen. 'We hebben voldoende voorraad waaruit geput kan worden.' In dit kader stelt de Veense leverancier een goede samenwerking met de hovenier voorop. 'Met de feedback van klanten kunnen we ons blijven doorontwikkelen. We denken ook meer in de mogelijkheden, juist niet de onmogelijkheden. Zo proberen we ambassadeurs voor ons merk te creëren. Mensen weten ons dan ook steeds beter te vinden.'
MiDT
Op 12 oktober 2023 komen zo'n duizend professionals samen tijdens het jaarlijkse Meesters in de Tuin-evenement in het Ebben Inspyrium te Cuijk. Tickets kun je hier bestellen.
|
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|