Grin: brandschoon maairesultaat zonder omkijken naar grasafval |
|
|
|
|
| 60 sec |
Maaierproducent Grin zet in op maaien zonder opvang, waarbij het gras tijdens het maaien wordt verpulverd. Waar bij 'traditioneel' mulchen het maaisel versnipperd op het gazon achterblijft, vermaalt Grin het maaisel dusdanig dat het door het gazon heen valt. Daarmee dient het maaisel als voeding voor het gras en vormt het geen viltlaag.
Met het geoctrooieerde Grin-maaisysteem wordt het gras niet verzameld en hoeft het dus ook niet als afval weggebracht te worden. Het gras zweeft een fractie van een seconde in het Grin-maaidek. Dankzij de luchtwerveling die door het maaimes en het schroefblad in beweging wordt gebracht, wordt het gras gecentrifugeerd en vermalen. Op deze manier verminder je het volume van het gras. De minuscule deeltjes vallen direct naar de grond - zonder het oppervlak van het gazon te bedekken - en worden in korte tijd door het terrein verteerd. Er is geen sprake van ophoping en verstopping tijdens het maaien.
Verschillende maaiomstandigheden
Alle Grin-grasmaaiers zijn gebouwd op een speciaal frame en zijn te gebruiken op hoog gras, nat gras, oneffen terrein enzovoort. De best verkopende professionele maaiers zijn de PM53A, de PM53A KW met oliepomp voor maaien op steile hellingen, de BM46A-82V-accumaaier en de SPM53A KW-ruwterreinmaaier. De maaiers zijn voorzien van professionele Briggs & Stratton- en Kawasaki-benzinemotoren, evenals professionele 82V-accumotoren. Door de professionele aandrijving kan er 1.000 à 2.000 vierkante meter per uur gemaaid worden, afhankelijk van de maaiomstandigheden. De constructie van deze grasmaaier is robuust. De professionele maaiers zijn standaard voorzien van een Grin-motorbeschermingskegel, waarmee de maaier op steenachtig of oneffen terrein maximaal beschermd is tegen schade.
Italiaanse producent
Grin heeft zijn oorsprong in Italië. Het bedrijf is in 2005 opgericht en zette vier jaar geleden voet op Nederlandse bodem. In Sirtori in de provincie Lecco maakt Grin 95 procent van de onderdelen in eigen beheer.
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|