Tuinvisie gaat als full service partner van Buitenbart aan de slag |
|
|
|
|
 |
| 80 sec |
Tuinvisie is vanaf komend seizoen de full service partner van Buitenbart. Deze samenwerking moet de ambitieuze groeiplannen van Buitenbart in Nederland realiseren. Tuinvisie neemt de rol van strategische partner op het gebied van onder meer productie, inkoop en logistiek op zich.
| Van links naar rechts Menno Hoekstra, Jelmer Hoekstra, Nick Burgers en Bart Hoekstra. |
Buitenbart is een franchise die zich gespecialiseerd heeft in tuinmaterialen en complete tuininrichtingen. Deze onderneming heeft vestigingen in Overijssel, Flevoland en Friesland, en beschikt over een webshop met een sterke online positie. Klanten vinden er alle benodigde materialen voor een complete tuin. Als full service partner verzorgt Tuinvisie vanaf komend jaar de belevering van zowel de vestigingen van Buitenbart als de eindklanten, rechtstreeks vanuit het eigen distributiecentrum. Deze samenwerking legt de basis voor de verdere uitbreiding van Buitenbart, die de komende jaren meerdere nieuwe locaties in Nederland wil openen.
Intensieve samenwerking
Algemeen directeur Jelmer Hoekstra van Buitenbart is erg blij met de samenwerking: 'We blijven uiteraard twee zelfstandige bedrijven, maar door een intensievere samenwerking kan Buitenbart zich beter richten op de kernprocessen en ons groeiplan. De handling en distributie namen voorheen veel tijd en energie in beslag. Door deze activiteiten samen met Tuinvisie te organiseren, ontstaat er binnen onze organisatie meer ruimte om onze commerciële slagkracht verder uit te bouwen en onze groeidoelstellingen te realiseren.'
Bijzonder waardevol
Commercieel directeur Menno Hoekstra vult zijn collega aan: 'Voor ons is het bijzonder waardevol dat Tuinvisie onderdeel is van de Morssinkhof Groep en daarmee de beschikking heeft over meerdere productiefaciliteiten. Dit stelt ons in staat om samen snel en adequaat in te spelen op de behoeften die wij in de markt signaleren.'
|
|
'De culturen van beide bedrijven sluiten naadloos op elkaar aan'
| |
|
Inspelen op veranderende markt
Directeur Nick Burgers van Tuinvisie benadrukt de betekenis van de samenwerking: 'Deze intensieve samenwerking met Buitenbart onderstreept het toenemende vertrouwen dat Tuinvisie in deze sterk veranderende markt geniet. Onze kracht ligt in de combinatie van eigen productielocaties, een compleet assortiment en verfijnde logistiek. Daarmee zijn wij voor veel steenhandelaren een waardevol verlengstuk van hun onderneming.' Category Manager Wouter Korten van Tuinvisie is ook tevreden: 'We benaderen de markt elk vanuit een ander perspectief, en dat vult elkaar uitstekend aan.'
Organische markt
De samenwerking met Tuinvisie voelt erg organisch, besluit oprichter Bart Hoekstra van Buitenbart: 'De culturen van beide bedrijven sluiten naadloos op elkaar aan. Bovendien past deze samenwerking perfect binnen onze langetermijnstrategie, waarin wendbaarheid, flexibiliteit in logistiek en focus op het commerciële proces cruciale succesfactoren zijn.'
| LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
| Er zijn nog geen reacties. |
|