Whatsapp Facebook LinkedIn Instagram RSS feed

Standhouders aan het woord: Meesters in de Tuin door de ogen van vakgenoten

ARTIKEL
MARKT & ACTUEEL
Facebook Linkedin Whatsapp
Fleur Dil, donderdag 25 september 2025
192 sec


'Hier spreek je de mensen met wie je echt zakendoet'

Bestel hier je toegangsticket.

Met meer dan zestig standhouders, drie kennistheaters en een praktijkplein is Meesters in de Tuin uitgegroeid tot hét trefpunt voor groenprofessionals in het hogere segment. Maar wat levert deelname eigenlijk op? En wat kunnen bezoekers dit jaar verwachten? Een aantal standhouders delen hun ervaringen, én hun plannen voor de komende editie.


Meesters in de Tuin blinkt altijd uit in de groene sfeervolle aankleding
Meesters in de Tuin blinkt altijd uit in de groene sfeervolle aankleding

'Grip op je bedrijf begint met overzicht'

'Meesters in de Tuin is inhoudelijk sterk, goed georganiseerd en heeft een prettige sfeer,' zegt John Willemsen van InfoGroen. 'We spreken er zowel onze klanten als nieuwe contacten en laten in een ongedwongen sfeer onze nieuwe functionaliteiten en ontwikkelingen binnen de software zien. Dat maakt deelname aan het evenement waardevol.'
InfoGroen laat dit jaar onder meer de vernieuwde versie van GroenVision zien. 'GroenVision 3.0 heeft een volledig vernieuwde gebruikersinterface (UI) en gebruikerservaring (UX). Ook presenteren we HelixCAD 3D met de on-board visualisatie en besteden we aandacht aan een nieuwe functionaliteit binnen GroenVision in combinatie met PlanVision, waardoor het accorderen van boekingen efficiënter gaat.'


John Willemsen van InfoGroen
De softwareleverancier merkt dat de beurs het ideale podium is om laagdrempelig met bezoekers in gesprek te gaan. 'Veel groenprofessionals worstelen met losse systemen en gebrek aan overzicht. Wij helpen hen om processen te integreren en zo ruimte te creëren voor verbetering.'
Wat voor InfoGroen vooral telt? De bezoekers. 'Of ze nu tuinontwerper, hovenier of boomverzorger zijn, we gaan graag met elkaar in gesprek.'


'Samen kijken naar de toekomst van de markt'

Voor ADEZZ is Meesters in de Tuin een waardevol moment van ontmoeting. 'Het is dé plek om in een informele setting in gesprek te gaan met hoveniers en ontwerpers aan de bovenkant van de markt,' zegt Sil van Duijnhoven. 'Door echt te luisteren naar onze klanten, kunnen we ons aanbod in producten en services blijven afstemmen. Niet alleen op de vraag van vandaag, maar juist op die van morgen.'


'Door echt te luisteren naar onze klanten, kunnen we ons aanbod in producten en services blijven afstemmen'

De deelname van vorig jaar smaakte naar meer. 'Het was onze eerste deelname sinds jaren en dat is bijzonder goed bevallen. We lieten toen onder meer onze high-end plantenbakken VELIS en NOOA in première gaan, en die kwamen als publieksfavoriet uit de bus.'

Designproducten van ADEZZ in de spotlight tijdens Meesters in de Tuin
Ook dit jaar komt ADEZZ met een primeur, al blijft die nog even geheim. 'We introduceren een compleet nieuw materiaal naast de bestaande lijnen van cortenstaal, aluminium, hardhout en bamboe.' De stand krijgt een upgrade met meer producten en meer diversiteit. 'We laten graag zien hoe breed ons assortiment is.'

'Bij Meesters in de Tuin loopt de beslisser rond'

'Bij Meesters in de Tuin komen precies de bedrijven waar wij ons op richten,' vertelt Leo Kodde van softwarebedrijf Become IT. 'We leveren software voor bedrijven in de groenbranche, met name bedrijven met tien medewerkers of meer. Die doelgroep is hier volop aanwezig. We ontmoeten er bestaande klanten en leggen nieuwe contacten.' De beurs levert volgens Kodde altijd iets op. 'Soms duurt het even voor er actie volgt, maar de kwaliteit van de gesprekken en leads is hoog. Bovendien bevestigt onze aanwezigheid dat we thuishoren bij dit evenement.'


'De kwaliteit van de gesprekken en leads is hoog'

Ook dit jaar is Become IT weer met een zichtbaar team aanwezig. 'We komen met vier of vijf consultants en nemen weer onze interactieve stand mee, inclusief grote tv. Maar het draait vooral om het persoonlijke contact.'

Consultants van Become IT tijdens Meesters in de Tuin
Kodde prijst de sfeer. 'De aankleding is stijlvol, met een natuurlijke opzet. En je spreekt hier de beslisser, degene met wie je echt zakendoet. Dat is precies de kracht van dit evenement.'

'Persoonlijk contact levert waardevolle inzichten en samenwerkingen op'

Ook voor Esthec, producent van hoogwaardige designterrasoplossingen is het evenement een vaste waarde geworden. 'We hechten veel waarde aan direct contact met tuinarchitecten en hoveniers omdat je met ons product de creatieve visie van de ontwerper kunt vertalen naar realistische tuinontwerpen,' aldus Marcel van der Spek. 'Meesters in de Tuin is hier het juiste podium voor, om nieuwe relaties op te bouwen én bestaande samenwerkingen te versterken. Juist die combinatie maakt het erg waardevol.'
Van der Spek ziet de ontwikkeling van de beurs naar een breder bezoekersprofiel als positief. 'Het is waardevol dat consumenten meer betrokken worden, maar tegelijkertijd zien we ook een duidelijke focus op het versterken van het B2B-netwerk. Die verbreding en verdieping maakt de beurs voor ons steeds relevanter.'


Marcel van der Spek van Esthec
Wat bezoekers dit jaar mogen verwachten? Esthec werkt achter de schermen aan iets nieuws. 'Het is een mooie toevoeging aan ons assortiment, maar wat het precies is mag je zelf komen ervaren op de stand. Maar je kunt rekenen op een verrassend concept dat uitnodigt tot een gesprek.'

Innovatie en vakmanschap op één plek

'Meesters in de Tuin sluit perfect aan bij onze visie,' vindt Gerard van Tilborg van Luca Lifestyle, bekend van de stijlvolle designpotten. 'Het evenement is professioneel georganiseerd, trekt een relevant publiek en biedt de juiste setting om onze producten en ideeën onder de aandacht te brengen.'
De deelname aan eerdere edities leverde Luca Lifestyle niet alleen nieuwe klanten op, maar ook meer zichtbaarheid in het hogere segment van de groensector. 'De gesprekken zijn inhoudelijk sterk en gericht op samenwerking. Voor ons is dat een hele waardevolle toevoeging.'


Gerard van Tilborg van Luca Lifestyle
Dit jaar komt Luca Lifestyle met een innovatie in samenwerking met Luxcom, specialist in maatwerk buitendesign. 'We presenteren een nieuw product waarin technische expertise en esthetiek samenkomen. Speciaal ontwikkeld voor exclusieve buitenprojecten.'
Volgens Luca Lifestyle is Meesters in de Tuin in de afgelopen jaren steeds verder geprofessionaliseerd. 'De focus op vakmanschap, innovatie en hoogwaardige buitenoplossingen maakt dit evenement uniek.'


Als altijd vindt het evenement plaats in het groene Inspyrium in Cuijk, met op donderdag 2 oktober de exclusieve Grand Opening, gevolgd door een beursdag op vrijdag 3 oktober. Bestel hier je toegangsticket.

Meesters in de Tuin
INFOGROEN Software BV
ADEZZ
Become-IT
Esthec bv
Luca Lifestyle B.V.
Luxcom
Boomkwekerij Ebben B.V.
LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

download artikel
tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
De Groene Sector Vakbeurs 2026
dinsdag 13 januari 2026
t/m donderdag 15 januari 2026
Missiegedreven vakmanschap tijdens Buiter Beton Hoveniersdag 2026
donderdag 29 januari 2026
t/m donderdag 29 januari 2026

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
Webshop
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
School abonnement
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Groenversneller
Cursussen
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER