Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

Betuws Planten Centrum wil klanten zoveel mogelijk ontzorgen

ADVERTORIAL
SORTIMENT
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Marion Lijmbach, woensdag 18 september 2024
130 sec


Ongevraagd advies van Otto en Matthias

Heesters, meerstammige bomen, laanbomen, haagplanten, vaste planten: bij Betuws Planten Centrum kunnen hoveniers en groenvoorzieners terecht voor een breed assortiment planten van hoge kwaliteit. Het meeste wordt zelf gekweekt, de rest komt van speciaal geselecteerde leveranciers. Het bedrijf in Opheusden houdt de zaken liefst in eigen hand: eigen kwekerij, zo min mogelijk tussenhandel en eigen vervoer met eigen chauffeurs die graag met groen werken. We spreken met eigenaar Otto van Setten en zijn collega Matthias Reijmes over de adviesrol van Betuws Planten Centrum, want daar willen ze graag wat over kwijt.


Snel en flexibel

Voordat we daaraan toekomen, schudt Van Setten nog wat pluspunten van zijn bedrijf uit de mouw. 'We versturen offertes vaak binnen twee uur en kunnen bestellingen binnen een week franco leveren, als het echt moet vaak al binnen 24 uur. We leveren altijd kosteloos vanaf één plant; dat kan zowel bij de klant zelf of op een project. Fust wordt door ons zo snel mogelijk weer opgehaald. Kortom, we werken snel en flexibel, maar houden bij alles wat we doen de kwaliteit steeds goed in de gaten.' Met deze service zetten de mensen van Betuws Planten Centrum alles op alles om hun klanten zoveel mogelijk te ontzorgen.


Matthias Reijmes

Ongevraagd advies

'Dat geldt eigenlijk ook voor het geven van advies', zo vult Reijmes aan. 'We helpen onze klanten graag bij het maken van de juiste keuze uit ons sortiment. En dat doen we gevraagd en ongevraagd!'
De mannen grijnzen bij het woord 'ongevraagd', want daarbij denk je eerder aan de goedbedoelde tips van die oudoom op de verjaardag van je oma - tips waar je niet direct op zit te wachten ... De beide heren kennen dat soort tips ook, maar zien hun ongevraagde advies toch net iets anders.
'Ons advies is natuurlijk altijd vrijblijvend, maar komt wel voort uit onze ervaring en onze kennis van het sortiment. Onze insteek is om constructief met de klant mee te denken, met de bedoeling om samen tot de beste plantkeuze te komen', aldus Reijmes. 'Als een klant bijvoorbeeld een grote partij vorstgevoelige planten wil bestellen voor een bepaald project, vragen we even door om erachter te komen of dit echt de juiste keuze is.'


'We helpen onze klanten graag bij het maken van de juiste keuze uit ons sortiment, gevraagd en ongevraagd!'

Otto van Setten

Groenspecialisten voor groenspecialisten

'Of we checken even bij de klant of de planten die hij bestelt geschikt zijn voor de grond waarin ze worden geplant. Zonder onze mening op te dringen of hem te willen overhalen. De klant beslist tenslotte zelf en heeft vaak al goed nagedacht over zijn keuze. Het zijn vakmensen, hè.'
Van Setten: 'Het gaat niet alleen om plantbestellingen. We geven ook advies over het gebruik van bodemverbeteraars, bijvoorbeeld als een klant planten bestelt voor een project dat op arme zandgrond ligt. De bodem is het belangrijkste voor planten. Je kunt mooi en kwalitatief goed materiaal leveren, maar de bodem moet wel gezond zijn; anders werkt het niet.'
De jongens van Betuws Planten Centrum helpen hun klanten bovendien met alle plezier bij het uitrekenen van de juiste hoeveelheden planten per strekkende of vierkante meter. 'We denken met hen mee, ook als dat in hun voordeel is', zo benadrukt Matthias. 'Snoeiadvies behoort eveneens tot de mogelijkheden; ook daar hebben we onze specialisten voor.' En moeten er heesters en bomen voorafgaand aan de levering gesnoeid worden, zodat ze beter aanslaan? 'Geen probleem, doen we.'
In alle gevallen reageren de klanten positief op de tips en waarderen ze dat er met hen wordt meegedacht. Zo weten ze dat er aan de andere kant van de lijn ook een groenspecialist zit die weet waarover hij het heeft. 'Dat schept vertrouwen', aldus Van Setten.


Afspraak is afspraak

Dat vertrouwen van hun klanten is heel belangrijk, vindt hij. 'Niet alleen als het gaat om het geven van advies, maar ook wat betreft onze service. Ons motto is "afspraak is afspraak" en daar houden we ons aan.'


LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

download artikel

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
Workshoptour TuinKeur: 21 sessies van november 2024 tot februari 2025
maandag 4 november 2024
t/m dinsdag 4 februari 2025
Groene Sector Vakbeurs 2025
dinsdag 7 januari 2025
t/m donderdag 9 januari 2025
Tweedaags seminar zwemvijver: Hydrobalance filtratiesysteem
donderdag 20 februari 2025
t/m vrijdag 21 februari 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Groenversneller
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER