Niet alleen de BBB-stemmer kan terecht bij De Boer |
|
|
|
|
| 126 sec |
Agrarische groothandel zoekt Nederlandse hovenier en groenvoorziener steeds meer op
Het vierdegeneratie familiebedrijf De Boer heeft zijn wortels in het agrarische, maar breidde afgelopen jaren haar assortiment steeds verder uit. Inmiddels heeft De Boer voor iedereen wat wils, en lang niet meer alleen voor de veehouder. Het assortiment gaat van robotmaaiers, tot schoffels van De Wit, en van kinderspeelgoed tot de juiste werkkleding en alle PBM's. Er is kortom vrij weinig wat níet is te vinden in de online webshop en fysieke winkels.
Van oudsher is het bedrijf, zoals de naam ook weggeeft, een puur agrarische leverancier. De ambitie van ondernemer Hendrik de Boer ligt echter breder. 'We willen meer en meer richting tuin en park gaan bewegen.'
Ruim aanbod
Een belangrijke filosofie van het bedrijf is hierin om nooit nee te verkopen aan de klant. De Boer: 'We zorgen ervoor dat ons aanbod en voorraad altijd ruim zijn, zodat onze klanten krijgen wat ze nodig hebben, wanneer ze het nodig hebben. Met onze eigen werkplaats garanderen we bovendien dat elk stuk gereedschap dat we verkopen onderhouden en gerepareerd kan worden, wat een extra laag zekerheid biedt voor de professionals in de groene sector. Verder werken wij alleen met topmerken. Zo'n beetje íeder merk is verkrijgbaar: van Makita tot Stihl, en van Milwaukee tot meest recent ook Husqvarna.'
Overnames
Het Friese familiebedrijf is ook online aanwezig. De Boer: 'In de huidige markt is online aanwezigheid belangrijk. Zo hebben we recent onze volledige webshop vernieuwd, gebruiksvriendelijk, maar ook competitief. Dit betekent dat we altijd de beste prijzen en het meest uitgebreide aanbod bieden. Ongeveer 50% van onze omzet komt nu uit online verkopen, wat aantoont hoe belangrijk deze markt voor ons is.' Toch wordt er ook nog ingezet op fysieke winkels.
Naast de vestigingen in Drachten en Hazerswoude-Dorp volgde in mei dit jaar de opening van een nieuwe vestiging in Sneek. Met de komst van deze nieuwe winkel werd ook Husqvarna aan de lange lijst A-merken toegevoegd, een lang gekoesterde wens van de groene groothandel. 'Regelmatig zijn we in gesprek geweest om te kijken waar we elkaar konden vinden. Het is fantastisch dat dit nu gelukt is', aldus Jonathan Stouwdam, commercieel directeur bij De Boer.
Doe maar normaal
Voor een bedrijf waar zo'n 120 man werken en meer dan 24 miljoen euro omzet wordt gedraaid gaat het er lekker gemoedelijk aan toe. Als ik vraag naar ambities voor het bedrijf zegt de Friese ondernemer: 'Als familiebedrijf hebben wij geen financiële doelstellingen, wij doen de dingen omdat ze leuk zijn.' Hij geeft daarbij toe: 'Dat is misschien niet altijd slim, maar wel hoe wij het doen.' De 'Doe maar lekker normaal houding' wil niet zeggen dat het bedrijf geen ambities heeft. Die zijn er wel degelijk: ze willen doorgroeien naar een landelijke dekking. De Boer: 'Op dit moment zijn wij witte vlekken op de kaart van Nederland aan het doen om te kijken waar onze kansen liggen. Óók de vestiging in Hazerswoude-Dorp wordt nu verbouwd, hierdoor komt het dubbele aantal m2 vrij.'
Of je nu een hovenier bent die zijn gereedschapsarsenaal wil uitbreiden, of iemand die gewoonweg van een goed onderhouden tuin geniet: bij De Boer vind je alles, behalve een excuus om binnen te blijven. De leus van het bedrijf luidt dan ook: de betere keuze voor buiten.
Koopjesjagen in de hovenierskrant
Binnenkort vind je ongeveer bij de helft van de fysieke edities van De Hovenier een heuse hovenierskrant. Met dit krantje kun je als lezer de nieuwe en beste aanbiedingen zien en selecteren van De Boer. Hendrik de Boer: 'Deze folders geven wij al sinds 2007 uit voor agrariërs. Door de nieuwe samenwerking met Vakblad de Hovenier willen wij Nederlandse hoveniers beter gaan bereiken. Zo kunnen hoveniers zelf onze ruime voorraad aan producten en kleding ontdekken. Daarnaast bieden we volledige ontzorging dankzij de service van onze werkplaats en een altijd ruime voorraad aan onderdelen.'
|
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|