Oprey richt zich op hogere segment met nieuwe premiumtegelproducten |
|
|
|
|
| 174 sec |
Tegelspecialist is bezig met rebranding en lanceert nieuwe website en bestelportal
Oprey, specialist in natuursteen en keramiek, heeft tijdens de open dagen in januari en de dealerdagen dit voorjaar veel noviteiten gelanceerd. Hierbij ging het vooral om nieuwe producten voor het outdoor-seizoen, zoals grotere formaten Ceramaxx-tegels en de Ceramic Tiles Premium Line, die binnen naar buiten door laat lopen. Ook was er aandacht voor de productpresentatie met de New Basic Line-showrekken. Last but not least heeft Oprey een rebranding ondergaan en worden binnenkort een vernieuwde website en bestelportal gelanceerd.
Tegels worden steeds vaker van binnen naar buiten doorgetrokken |
Oprey heeft scherp ingezet op een rebranding. 'Onze nieuwe huisstijl is in januari geïntroduceerd. Langzaam zie je overal ons oude logo verdwijnen. We gaan een nieuwe strategie volgen, waarbij we ons richten op het hogere segment. Met de rebranding stralen we dit uit. De website en bestelportal zijn een nieuwe stap richting een digitale toekomst en ondersteunen onze nieuwe strategie,' vertelt Tim Huijts, customer intimacy lead bij Oprey.
New Basic Line-showrekken
Tijdens de open dealerdagen in januari werd het nieuwe logo en de nieuwe toekomst van Oprey geïntroduceerd. Dit was de kick-off voor het in- en outdoor-assortiment voor 2024. Daarnaast kon de dealer voor het eerst kennismaken met de New Basic Line-showrekken. 'Onze nieuwe rekken hebben een redesign ondergaan en zijn in lijn met onze nieuwe huisstijl. Daarnaast hebben we een kliksysteem ontwikkeld waarbij je 'add-ons' kunt bevestigen op het rek ter uitbreiding van de presentatie. Zo kun je bijvoorbeeld een split- en grindtafel toevoegen, maar ook kleine en grote tegels laten zien. Voor de grote tegels is een bokje beschikbaar, waardoor je meerdere tegels achter elkaar kunt zetten. Een andere optie is een opzetstuk voor zwembadranden. Je hoeft eigenlijk alleen een basisrek te hebben, dat je kunt aanvullen met de diverse accessoires.' De New Basic Line is helemaal in lijn met Opreys strategie met de focus op ondersteuning van de klanten. 'We leveren niet alleen de tegels, maar hebben ook aandacht voor de manier van presenteren van die tegels.'
| New Basic Line |
|
|
Revival natuursteen
Op productgebied kan Huijts ook veel nieuwigheden melden. Zo heeft Oprey van oudsher veel aandacht voor natuursteen. 'Daar zijn we heel goed in en ook erg trots op. Ook dit jaar leggen we de nadruk op ons natuursteenassortiment. We zien eveneens de vraag in deze productcategorie groeien en daar zijn we als natuursteenliefhebbers natuurlijk blij mee. Je kunt gerust spreken van een natuursteenrevival in 2024.' Zeker op het gebied van keramiek, 2 en 3 centimeter dik, is er veel positief nieuws te vertellen. 'De eigen designs (Ceramaxx) zijn geproduceerd door onze Europese partner en fabrikant, met de hoge kwaliteit die je van ons gewend bent. Er is een aantal nieuwe maten bijgekomen, zoals de Ceramaxx-tegels van 60 x 60 x 2 centimeter. Daarnaast hebben wij een aantal designs uitgebreid met een variant van 90 x 90 centimeter. Er is veel vraag naar de grotere formaten op dit moment. Een van onze hardlopers van Ceramaxx, zoals Andes Gold, is ook in de afmeting 90 x 90 centimeter te verkrijgen.'
|
'We hebben dit jaar een Ceramic Tiles Premium Line toegevoegd aan het outdoor-segment, zodat de woonkamer kan doorlopen in de tuin'
| |
|
Ceramic Tiles Premium Line
Zoals bekend heeft Oprey zowel binnen- als buitenproducten onder één dak. De specialist volgt trends op dit gebied nauwlettend en speelt erop in. 'We signaleren in de markt dat tegels steeds vaker van binnen naar buiten worden doorgetrokken. Het materiaal dat je in de woonkamer hebt liggen, wil je ook in de tuin hebben. We hebben dit jaar dan ook een Ceramic Tiles Premium Line toegevoegd aan het outdoor-segment, dat bestaat uit een aantal zeer hoogwaardige producten en unieke ontwerpen, geleverd door een aantal premium (indoor-)merken zoals Coem, Keope en Sintesi. Deze collecties zijn veelal voor zowel binnen- als buitengebruik, zodat de woonkamer doorloopt in de tuin. Dit zie je steeds vaker terug bij de mooiste tuinen.'
| Ceramaxx |
|
|
De Ceramic Tiles Premium Line is min of meer op verzoek van Oprey toegevoegd aan het outdoor-assortiment, aldus Huijts. 'Eigenlijk is het ook enigszins een proef. Deze trend zie je nog niet in alle landen, maar in Nederland is er wel steeds meer vraag naar. Het weer wordt steeds beter in de zomers, dus de mensen spenderen meer tijd in de tuin. Hierdoor investeren ze meer in de buitenomgeving rond het huis. De tegels zitten qua prijsklasse in het hogere segment. De kwaliteit en uitstraling zijn uitmuntend en het zijn unieke producten. Op de dealerdagen hebben we ze voor het eerst laten zien en wat die premiumtegels betekenen voor de hovenier. De prints zijn van een heel andere orde.'
Vernieuwde website en bestelportal
Binnenkort gaan een nieuwe website en bestelportal van Oprey live. 'Deze digitaliseringsslag brengt een hoop gemak voor onze klanten,' stelt Huijts. 'Het is veel gebruiksvriendelijker. Het bestelproces verloopt gemakkelijker en het zoeken naar voorraden en alternatieve producten wordt eenvoudiger. Veel klanten moeten nu nog bellen voor voorraden of bepaalde producten, wat veel tijd vraagt. De klanten hebben het ook druk. 'Daarnaast wordt het assortiment overzichtelijk in beeld gebracht en heeft de gebruiker snel toegang tot essentiële informatie, zoals klantspecifieke prijzen, live voorraad, levertijden, facturen en orders. Veel van onze klanten zaten op deze verbeteringen te wachten en de vernieuwde bestelportal heeft absoluut een meerwaarde. Het gaat voortaan een stuk sneller en eenvoudiger voor de klant om met ons samen te werken.'
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|