Aspiratie en inspiratie voor de hovenier |
|
|
|
|
| 151 sec |
Adezz is partner van tv-programma Het Goede Buitenleven
In april startte het tweede seizoen van het tv-programma Het Goede Buitenleven. In het programma worden grote en luxueuze tuinen ingericht met producten van diverse partners. Adezz en zustermerk Forno zijn twee van deze partners. Heeft deelname aan een tv-programma impact op de sector? Dat vroegen wij aan Bas van de Wiel, marketingmanager van Adezz.
Bas van de Wiel: 'Door deelname aan zulke programma's breng je volume in de markt' |
We zien een ellipsvormige bak van cortenstaal, een ruime picknicktafel, eveneens van cortenstaal, en in beeld verschijnen ook privacyschermen van hetzelfde merk. Adezz komt als partner van het tv-programma Het Goede Buitenleven ruimschoots aan bod. In aflevering drie zien we een riante nieuwbouwwoning met een ruime tuin met diagonale lijnen die door tuinarchitect Peter Bouw wordt ingericht. Naast beplanting en bestrating gaat het in een tuin ook om zitten, genieten en privacy. En dan komen de producten van Adezz - letterlijk - in beeld.
Eyecatchers in beeld
'Het is een bewuste keuze van ons om deel te nemen aan een programma als Het Goede Buitenleven', vertelt Bas van de Wiel, marketingmanager bij Adezz. 'Zo laten we zien hoe onze producten toe te passen zijn in de tuin. We laten hoveniers kennismaken met de veelzijdigheid van onze producten en hopen hen te inspireren.' Dit is het eerste jaar dat Adezz en Forno zich als partner van het tv-programma presenteren. Forno is het zustermerk van Adezz, dat producten ontwerpt en ontwikkelt die verwant zijn met vuur, zoals tuinkachels, vuurtafels, vuurschalen, houtopslagen en barbecues. 'Forno levert producten die bepalend zijn voor de stijl van de tuin, maar dei in het ontwerp vaak niet meegenomen worden. Het Goede Buitenleven biedt, zeker met de gerechten die in het programma worden bereid, volop mogelijkheid om Forno-eyecatchers in beeld te brengen.'
In de grote diagonale tuin van de derde aflevering staat onder de overkapping een lange dining table voor acht personen, gemaakt van wit aluminium met houten poten, met een bijpassende loungeset. Deze set uit de O2S-serie is van polyester, eveneens wit en past dankzij de houten armleuningen qua uitstraling prima bij de lange eettafel.
Van de Wiel vervolgt: 'De programma's leveren ons veel extra content op voor onze website. Bij iedere uitzending is onze eigen fotograaf aanwezig om goede bruikbare foto's te maken. Hiermee kunnen we de hovenier nog beter en meer informeren over de toepassingsmogelijkheden van onze materialen. We kunnen de content delen en sturen zolang het programma loopt wekelijks een reminder over het programma naar onze klanten.'
Nieuwe website
De website van Adezz is begin dit jaar volledig vernieuwd, met dezelfde doelstelling als deelname aan Het Goede Buitenleven. 'Het is aan ons om onze klanten zo goed mogelijk mee te nemen tijdens hun beslisproces. De nieuwe website is daarvoor ingericht. Die laat makkelijkere alternatieve keuzes zien en bevat rijke content, zoals mooie sfeerfoto's van producten in verschillende tuinen. Ook laten we nu veel meer dan voorheen zien wie wij zijn als bedrijf. Onze designafdeling komt elk jaar met schitterende nieuwe producten, die wij zelf produceren. Het is soms lastig om die bij de hovenier onder de aandacht te krijgen. Met de nieuwe website en door deelname aan Het Goede Buitenleven hopen we de hovenier op nieuwe ideeën te brengen.'
| De getoonde tuinen wakkeren de aspiratie aan. |
|
|
Goed voor de sector
'Dergelijke programma's zijn goed voor de sector, omdat consumenten erdoor geïnspireerd en geactiveerd worden om iets aan hun tuin te doen', aldus Van de Wiel. 'Daardoor breng je volume in de markt. Het gaat niet alleen om inspiratie, het gaat ook om aspiratie. De tuinen die in het programma worden gepresenteerd, zijn high-end tuinen met mooie producten. Het brengt mensen op ideeën. Niet elke hovenier heeft een tuinarchitect in dienst. We denken dan ook dat ons programma leerzaam kan zijn als het gaat om materialen, nieuwe producten en natuurlijk trends.' Er kijken gemiddeld 110.000 mensen per week naar Het Goede Buitenleven. Daarnaast komen er herhalingen, kunnen de afleveringen op Videoland bekeken worden en komen de video's geleidelijk aan ook online beschikbaar. 'Dit seizoen begon in april; dat is te kort om al resultaten van het partnerschap te kunnen signaleren. Voor Adezz is dit partnerschap de eerste stap naar het bouwen van een merk. Adezz is onder hoveniers wel bekend, maar we willen ons merk ook bij particulieren bekender maken, zodat consumenten naar onze producten gaan vragen. Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld veel klanten een koffietafelboek gestuurd waarin onze producten te zien zijn.'
| Bij de opnames worden op de vuurtafels van Forno gerechten bereid. |
|
|
In dit seizoen van Het Goede Buitenleven komen Adezz en Forno in alle acht afleveringen voor. Het Goede Buitenleven wordt uitgezonden op zondagmiddag vanaf 17.00 uur op RTL 4. Het seizoen loopt tot en met 11 juni; alle afleveringen zijn terug te kijken via www.adezz.com
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|