'Meesters in de Tuin duurt één dag, dus iedereen uit het segment is er' |
|
|
|
|
| 145 sec |
Suite MKB-leverancier investeert in branding en netwerken in het hogere segment
Become-IT, het bedrijf achter het softwareprogramma Suite MKB, staat voor het eerst op het event Meesters in de Tuin, dit jaar op 13 oktober in het Inspyrium te Cuijk. 'Met Suite MKB worden hoveniers niet alleen ontzorgd bij hun administratie, ook plantenkennis hebben ze hiermee paraat, zowel op kantoor als in de tuin', aldus bedrijfseigenaar Leo Kodde.
Become-IT, bekend van het softwarepakket Suite MKB, staat voor het eerst op de beursvloer van het event Meesters in de Tuin. Bedrijfseigenaar Kodde: 'De bezoekers van Meesters in de Tuin zijn hoveniers die zich richten op droomtuinen en exclusieve tuinaanleg. Eigenaren, tuinontwerpers en architecten komen hier inspiratie opdoen en netwerken. Het is een voordeel dat het één dag duurt; je weet dus dat iedereen uit het segment er is. Wij hebben iets te bieden voor dit segment en zijn blij dit jaar als partner bij Meesters in de Tuin van de partij te zijn.'
Zichtbaar zijn
Become-IT ziet de meerwaarde van Meesters in de Tuin voornamelijk op het gebied van branding en netwerken. Kodde: 'Het is voor ons belangrijk om te investeren in langetermijnrelaties. Want betrouwbaarheid, continuïteit en kwaliteit zijn cruciaal. Het softwarepakket moet goed zijn en het bedrijf erachter moet zichtbaar zijn en aantoonbaar investeren. De beste manier daarvoor is elkaar in levenden lijve spreken op het event, klanten vragen wat er bij hen speelt en je nieuwigheden ter plaatse uitleggen.'
Plantenmodule
Sinds dit jaar beschikt Suite MKB over de gegevens van ruim 9000 planten en 14.000 foto's. De plantenmodule bevat veel informatie over standplaatsen, bloeiperiodes en snoeiadvies. Dit is handig voor het maken van een ontwerp of offerte en ook voor het tuinonderhoud. Niet alle medewerkers beschikken immers over hetzelfde kennisniveau op plantengebied. Met deze plantenmodule is dat volgens Kodde verleden tijd.
|
De plantenmodule bevat veel informatie over standplaatsen, bloeiperiodes en snoeiadvies
| |
|
Become-IT
Become-IT bestaat sinds 2000 en maakt software voor het midden- en kleinbedrijf. De laatste jaren is het bedrijf ook actief in de hoveniersbranche. 'Het afgelopen jaar zijn we in deze branche behoorlijk gegroeid. Het is een kwart van onze totale activiteit', vertelt Kodde. 'Deze zomer haalden we de honderdste hovenier als klant binnen. Daar hebben we even bij stilgestaan; het is een mooie mijlpaal. En we groeien nog steeds in deze branche.'
Suite MKB
Langzamerhand ontgroeien ook hoveniers de werkbonnen, papiertjes en inefficiënte processen. 'Het is logisch dat hoveniersbedrijven een bepaalde manier van werken hadden. Het merendeel van de medewerkers werkt buiten. Vaak zijn enkele kantoormedewerkers druk bezig om de administratie weg te werken. Dan is alle hulp in de vorm van eenvoudige, flexibele bedrijfssoftware welkom.' Planning is de kern van Suite MKB, maar het hele proces van lead tot nazorg kan ermee geautomatiseerd worden. Het is een alles-in-éénoplossing.'
Webbased
In 2016 kon Become-IT een voorsprong behalen door bijna blanco te beginnen met het softwarepakket, en dit niet meer client-server te maken, maar webbased. 'Klanten gebruiken de software onder hun eigen domeinnaam. Hierdoor is deze altijd en overal beschikbaar voor de binnendienst (backoffice), de buitendienst (app), klanten (klantenportaal) en potentiële klanten (website en webshop). Door deze unieke aanpak in de markt voelt de software als eigen. Dat geeft herkenning en vertrouwen bij alle gebruikers, wat heel belangrijk is voor het segment waarop wij ons richten.'
|
Klanten gebruiken de software onder hun eigen domeinnaam
| |
|
De plantenmodule
De plantenmodule is een welkome toevoeging voor hoveniers. 'Er is veel behoefte aan', aldus Kodde. Hoveniers hebben zo alles bij de hand in één programma. Zij kunnen inspiratie opdoen in de plantenbank en de plantenlijst gebruiken als sfeerimpressie bij offertes. Verder is gedacht aan integratie met de planning en inkoop. Tot slot staat voor alle medewerkers plant- en snoei-informatie in de app. De stand op het event Meesters in de Tuin zal volledig in het teken staan van deze innovatie.'
De toekomst
Suite MKB beschikt over een klantenportaal. 'Het lijkt ons leuk als eindklanten in hun portaal "Mijn planten" kunnen zien, een moodboard oftewel collage van alle planten die in hun tuin staan', vertelt Kodde. 'Dat is een mooie geste van de hovenier voor de eindklant, maar het biedt de medewerkers ook handvatten, zowel bij het ontwerp als het onderhoud. Niet iedereen heeft een even hoog kennisniveau op het gebied van planten.'
| Leo Kodde |
|
|
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
|
|
|
Kroon Tuinen
Wednesday 5 October 2022 |
|
Sinds begin dit jaar Suite MKB. Wij zijn er zo blij mee. Lange tijd opzoek geweest naar een werkend programma en ik raad elke ondernemer Suite MKB aan. Het klantenportaal werkt perfect. |
|
|
Tip de redactie
|