Whatsapp Facebook LinkedIn Instagram RSS feed

Bijzondere manier van marketing voor dakgroen

NIEUWS
Facebook Linkedin Whatsapp
zondag 30 oktober 2011
26 sec


Dak- & gevelgroen laat zich wel eens lastig verkopen, omdat het vaak op plaatsen ligt waar niet iedere consument het meteen ziet.
Wilco van Dreumel van de firma Bauder leverde ons deze foto, die gemaakt werd van een bijzonder aangeklede stadsbus in Stuttgart. Stuttgart is de stad waar zich het hoofdkantoor van Bauder gevestigd is. Om te vieren dat in 2011 85 jaar stadsbussen door Stuttgart rijden werd deze bus uitgerust met een opvallend stuk dakgroen.
Het idee is niet nieuw. De New Yorkse designer Marco Castro Cosio stelde in 2010 al eens voor om de daken van alle bussen in de stad te vergroenen. Dit zou een aangeplante oppervlakte opleveren van ongeveer 14 hectare. Cosio maakte een prototype (onderstaande foto) om aan te tonen dat het werkt.



LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
De Groene Sector Vakbeurs 2026
dinsdag 13 januari 2026
t/m donderdag 15 januari 2026
Missiegedreven vakmanschap tijdens Buiter Beton Hoveniersdag 2026
donderdag 29 januari 2026
t/m donderdag 29 januari 2026

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
Webshop
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
School abonnement
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Groenversneller
Cursussen
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER