De Schans lanceert eigen elektrische wielladermerk: Relly |
|
|
|
|
| 72 sec |
Onder de merknaam Relly brengt De Schans drie nieuwe elektrische wielladers uit
Elektrificatie van het machinemark is al enkele jaren bezig. De Schans is al 25 jaar actief als toeleverancier voor stratenmakers, hoveniersbedrijven maar ook de bouw. Nu lanceren ze onder een gloednieuwe merknaam Relly maar liefst drie nieuwe elektrische wielladers.
De nieuwe Relly's hebben een hefcapaciteit van 1.000, 1.300 en 1.800 kg. 'De vraag naar elektrisch neemt sterk toe', vertelt Jan-Willem Slegh van De Schans in Hedel. 'In de loop van de jaren hebben wij veel ervaring opgedaan met aanpassingen doen aan bestaande merken en de verkoop van dit soort machines. Hier merkten wij dat het aanbod echter soms beperkt is, terwijl de vraag blijft stijgen. Zelf een geheel nieuwe elektrische wiellader bouwen was een logisch vervolg. Hierbij hebben we echt gekeken naar de vraag vanuit de markt. En vanuit die vragen volop in de ontwikkeling gegaan.'
|
Hier merkten wij dat het aanbod echter soms beperkt is, terwijl de vraag blijft stijgen
| |
|
Doorontwikkelingen richting hoveniersmarkt
Slegh vervolgt: 'We weten precies wat onze klanten van een machine verwachten: een doordachte constructie, lage onderhoudskosten en een lange levensduur. Ook zeker richting de hovenierssector hebben we diverse doorontwikkelingen aan deze machine gemaakt. Heel belangrijk is een simpele bediening die ook voor minder ervaren gebruikers geen drempels opwerpt. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een reeks nieuwe machines die scherp geprijsd de markt op gaan. Ik zeg niet dat de machines goedkoop zijn, maar zo zie je dat bestaande machines kostprijs verhogend zijn. Onder andere door de hoge brandstofprijzen. Elektrische machines kunnen ook daar een stukje 'winst' halen.'
Nederlandse ambacht
Relly is niet alleen ontwikkeld en bedacht in Nederland. Het wordt ook in Nederland geproduceerd. Een carrosseriebouwer verzorgt de bouw van het chassis. Hierna worden ze afgemonteerd bij De Schans. Klaar voor aflevering en werk in de groene sector. Inmiddels is de productie begonnen. Het bedrijf hoopt de productie naar vierhonderd exemplaren per jaar te tillen. Slegh: 'We streven er niet naar om de allergoedkoopste te zijn, maar blijven vertrouwen op onze traditionele verkoopargumenten als een lange gebruiksduur, bedieningsgemak en een hoge restwaarde. Daar verandert ook in het stekkertijdperk niets aan.'
|
Het bedrijf hoopt de productie naar vierhonderd exemplaren per jaar te tillen
| |
|
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|