Eerste afstudeerders Geo Media & Design en International Food & Agribusiness |
|
|
|
Kelly Kuenen,
donderdag 7 juli 2016 |
 |
| 54 sec |
Half juli leveren de opleidingen Geo Media & Design en International Food & Agribusiness van Has Hogeschool in Den Bosch voor het eerst studenten af aan het werkveld. Voor Geo Media & Design zijn dit er veertien, voor International Food & Agribusiness acht.
International Food & Agribusiness is een Engelstalige opleiding die zich richt op het wereldvoedselvraagstuk en de verduurzaming van agrofoodketens. Studenten ontwikkelen zich tot professionals die een substantiële bijdrage kunnen leveren aan praktische en duurzame oplossingen voor multidisciplinaire problemen op het kruispunt van bedrijfskunde, technologie en ideologie. Zij zijn bedrijfskundig geschoold en hebben daarnaast technisch-inhoudelijke kennis op het gebied van verduurzaming in een van de domeinen plant, dier of food.
Geo Media & Design Geo Media & Design draait om ruimtelijke vragen waar antwoord op gegeven wordt middels tools en data door goede visualisaties. Studenten leren het vak aardrijkskunde combineren met nieuwe media en design. Ze verkennen de werelden van virtual en augmented reality, data-analyse en datavisualisatie, infographics en geografie. Zo leren ze geografisch denken en complexe vraagstukken inzichtelijk maken. Ze gaan aan de slag om ideeën en oplossingen te bedenken voor vraagstukken die iets betekenen in het dagelijks leven van mensen. De opleiding is gestart vanwege een toenemende vraag uit de arbeidsmarkt: er zijn mensen nodig die slimme kaartinformatie kunnen samenstellen uit data en deze beschikbaar kunnen maken op bijvoorbeeld smartphones.
Studenten van Has Hogeschool studeren allemaal af met een betaalde opdracht van een bedrijf, waar resultaatverplichting aan vastzit. Ze maken onderdeel uit van een projectteam waar ook docenten, onderzoekers, adviseurs en professionals uit het werkveld aan deelnemen.
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|