Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

Tweede landelijke VHG ledenevent weer drukker dan vorig jaar

NIEUWS
MARKT & ACTUEEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Willemijn van Iersel, donderdag 19 juni 2025
73 sec


Voor de tweede maal organiseerde branchevereniging VHG dit jaar een landelijke ledenbijeenkomst. Op dinsdag 17 juni kwamen ruim 180 deelnemers samen op landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt in Beesd. De bijeenkomst, nét voor de start van de zomerperiode, stond in het teken van ontmoeting, inspiratie en reflectie op actuele thema's binnen de sector.

Fotografie Henk Snaterse
Fotografie Henk Snaterse

Opvallend is dat het aantal aanwezigen met ruim 40 personen is gegroeid ten opzichte van de vorige editie. Dat duidt op een groeiende belangstelling onder VHG-leden om elkaar fysiek te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. De middag begon met een optionele wandeling over het landgoed, waar deelnemers meer te horen kregen over het historisch en landschappelijk karakter van het terrein.

In gesprek over het vak en de vereniging

Tijdens het hoofdprogramma werd onder meer stilgestaan bij de rol van de vereniging in het ondersteunen van leden. VHG-voorzitter John Koomen schetste in zijn openingswoord de actuele stand van zaken binnen de vereniging en benoemde verschillende manieren waarop het verenigingsbureau leden ondersteunt, zoals op het gebied van scholing, wet- en regelgeving en netwerkmogelijkheden. Ook kwamen de uitkomsten van een recent ledenonderzoek en bredere ontwikkelingen in de branche aan bod. De voorzitter riep op om actief gebruik te maken van het verenigingsnetwerk en onderlinge samenwerking te versterken.


De voorzitter riep op om actief gebruik te maken van het verenigingsnetwerk en onderlinge samenwerking te versterken

Richard van Kray

Verdieping: klantgerichtheid in de praktijk

Vervolgens nam spreker Richard van Kray de aanwezigen mee in een interactieve lezing over 'Sales vanuit je hart'. Hij nodigde hoveniers en andere groene ondernemers uit om op een andere manier naar klantgerichtheid te kijken. Niet door rigide verkooptechnieken, maar vanuit nieuwsgierigheid en aandacht voor de werkelijke klantvraag. "Vraag je genoeg door? Ken je je klant echt, of vul je dat vooral zelf in?" was een van zijn centrale vragen. Ook pleitte hij voor meer ruimte voor persoonlijke aanpak en initiatief in het contact met opdrachtgevers. Zijn betoog sloot hij af met een oproep om fouten niet te schuwen: 'Mensen die nooit fouten maken, maken vaak nooit iets.' De lezing werd positief ontvangen en gaf aanleiding tot verdere gesprekken tijdens de netwerkborrel die het programma afrondde.


'Mensen die nooit fouten maken, maken vaak nooit iets'

De avond werd feestelijk afgesloten met een netwerkborrel
LEES OOK

LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
OntwerpAcademie lanceert tweede editie van De Zomerschool
zaterdag 5 juli 2025
t/m donderdag 28 augustus 2025
Glee 2025
dinsdag 16 september 2025
t/m donderdag 18 september 2025
Nationale Hoveniersdag 18 september 2025
donderdag 18 september 2025
TuinKeur jaarlijkse klantendag
vrijdag 26 september 2025
Meesters in de Tuin - 10e Jubileumeditie
donderdag 2 oktober 2025
t/m vrijdag 3 oktober 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
School abonnement
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Groenversneller
Cursussen
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER