Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

Tevreden met Suite MKB

ARTIKEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Heidi Peters, maandag 20 december 2021
145 sec


'Het levert ons een hoop tijdwinst op'

Hoveniersbedrijf Greendex werkt sinds een half jaar met Suite MKB, het softwarepakket van Become-IT. Eigenaar Harmen van der Wekken is tevreden: 'Dat het programma bij ons op locatie aan alle medewerkers is uitgelegd, bleek waardevol voor de implementatie.'

Harm van der Wekken (l.) en Jesse Roozeboom (r.)
Harm van der Wekken (l.) en Jesse Roozeboom (r.)

Greendex is actief in het werkgebied tussen grofweg Arnhem, Nijmegen en Utrecht. Het bedrijf bestaat pas enkele jaren en heeft ongeveer acht fulltime medewerkers in dienst. De focus van het hoveniersbedrijf ligt op groene tuinen, vooral renovaties: het omvormen van bestaande situaties naar nieuwe tuinen waarin groen centraal staat. Ruim 80 procent van de opdrachten komt dan ook van particuliere klanten. Met de groei van het bedrijf wordt een goede organisatie op alle fronten steeds belangrijker. Dus ging Van der Wekken op zoek naar software.

Het begint met de vraag

Van der Wekken: 'We begonnen, zoals velen, in Excel. Op een gegeven moment begint dat toch te frustreren. Je spreekt als ondernemer collega's, weet zo'n beetje wat er aan mogelijkheden in de markt beschikbaar is. Dus op een gegeven moment gingen we serieus rondkijken en hebben we Become-IT uitgenodigd voor een gesprek. Suite MKB is uitgebreid; er is ontzettend veel mogelijk. Jesse heeft tijdens dat eerste gesprek alles al duidelijk laten zien.'
Jesse Roozeboom is namens Become-IT als consultant aan Greendex verbonden. 'Ons programma, Suite MKB, heeft zoveel mogelijkheden, dat je het voor bijna elk hoveniersbedrijf op maat kunt inrichten. Daarvoor wil ik het bedrijf, de manier van werken en de behoeften goed leren kennen. Het gesprek aan het begin van het traject is daarom voor mij het belangrijkste instrument. Alles wat de klant deelt, neem ik mee in het advies en in ons aanbod.'


Het moet werken

Van der Wekken: 'Onze grootste behoefte was eigenlijk dat het werkt zoals wij willen dat het werkt. Wat dat betreft zijn onze verwachtingen overtroffen. Ook wilden we dat eventuele aanvullende vragen snel worden opgepakt. Wij zijn een jong bedrijf met allemaal jonge medewerkers. Online is voor ons normaal en voor onze mensen ook. In die zin is er geen drempel om over te gaan naar zoveel mogelijk online werken. Overigens gebruiken we op dit moment nog niet alle mogelijkheden. We hebben besloten klein te starten.' Roozeboom: 'Greendex werkt nu met de modules calculatie, planning, facturatie en machineplanning. In deze modules kun je machines aan personen koppelen.'
Greendex werkt sinds 1 juni van dit jaar met Suite MKB en de overgang verliep soepel. Become-IT zet alle data van klanten, relaties, medewerkers enzovoort over. Van der Wekken: 'Het was goed dat Jesse op kantoor kwam om uitleg over de app te geven voor alle medewerkers. Daardoor is de betrokkenheid groter. Natuurlijk moesten ze er even inkomen, maar dat ging snel en inmiddels gaat het vanzelf.'


Roozeboom: 'Je kunt per medewerker veel gegevens instellen. Denk aan verlof, contract, certificaten. Je kunt de medewerkers verschillende rechten geven en ook de uurtarieven zijn per medewerker in te voeren. Het is voor de klant ook prettig dat Suite MKB webbased is. Dat betekent dat je er altijd en overal mee kunt werken en ook kunt overgaan van het ene op het andere apparaat. Stel, je vult in je auto nog even iets in via je telefoon; dan kun je eenmaal binnen gewoon verder werken via de laptop of tablet.'

Van der Wekken: 'Suite MKB bespaart ons veel tijd.'
Van der Wekken: 'Suite MKB bespaart ons veel tijd.'

Flexibel en snel

Van der Wekken besloot een half jaar geleden dan wel om klein te starten, toch staat er inmiddels een uitbreiding op de planning. 'We wilden het eerst goed onder de knie krijgen. Dat is inmiddels het geval. Omdat wij veel onderhoudswerk doen, doen we nu een proef met de onderhoudscontractenmodule. Werken met Become-IT is fijn, want ze zijn flexibel en snel. Zo'n module abonnementen 'zetten ze even aan', zo zeggen ze het zelf. En als ik een vraag heb of iets net wat anders wil, krijg ik altijd snel antwoord of wordt de wijziging uitgevoerd. Dat werkt fijn. Bij een regieproject, op basis van nacalculatie, had je voorheen allemaal losse blaadjes met krabbeltjes. Dat is nu verleden tijd. Daardoor hebben we minder faalfouten en ook het aanpassen van prijzen werkt heel gemakkelijk.'


Hij vat samen: 'Suite MKB levert ons veel op. Veel tijd, minder faalfouten, een betere planning en minder administratieve toestanden. In januari gaan we over op Exact voor de administratie; die koppeling staat ons nog te wachten, maar dat komt vast goed. Eerlijk gezegd hebben we na het eerste gesprek met Jesse eigenlijk niet meer verder gekeken.'

LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

download artikel

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
Workshoptour TuinKeur: 21 sessies van november 2024 tot februari 2025
maandag 4 november 2024
t/m dinsdag 4 februari 2025
Groene Sector Vakbeurs 2025
dinsdag 7 januari 2025
t/m donderdag 9 januari 2025
Tweedaags seminar zwemvijver: Hydrobalance filtratiesysteem
donderdag 20 februari 2025
t/m vrijdag 21 februari 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Groenversneller
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER